مراقبت های قبل و بعد از بارداری



مراقبت های قبل و بعد از بارداری، روند بارداری برای همه خانم ها جایگاه ویژه ای دارد. پزشکان و متخصصان همیشه توصیه می کنند که مادران قبل و بعد از بارداری برای حفظ سلامت خود و رشد مناسب جنین مراقبت کنند تا سلامت خود و نوزادشان تضمین شود. پزشکان همیشه تاکید می کنند که چند ماه قبل از اقدام مراقبت های لازم را در دوران بارداری انجام دهید تا بتوانید خطرات احتمالی در دوران بارداری را کاهش دهید. داشتن اطلاعات کامل در مورد مراقبت های قبل و بعد از بارداری ضروری است تا بتوانید بارداری خود را با خیال راحت پشت سر بگذارید و از صدمات جلوگیری کنید. امکان را به سطح بسیار پایین کاهش دهید. در مرحله اول، پزشکان آزمایشات تکمیلی را برای مادران انجام می دهند تا بتوانند مشکلات و بیماری های احتمالی را تشخیص دهند. در صورتی که مادر مشکل جدی یا بیماری خاصی نداشته باشد، چندین نوع مکمل برای مادر تجویز می شود که باید در فواصل زمانی معین و با توجه به زمان تعیین شده مصرف شود. تغذیه قبل و بعد از بارداری قطعا یکی از نکات مهم است. متخصصان همیشه تاکید می کنند که تا حد امکان از مصرف غذاهای مضر مانند فست فود و نوشابه پرهیز کنید، زیرا می تواند پتانسیل بارداری را در خانم ها کاهش دهد. از دیگر مراقبت های قبل و بعد از بارداری می توان به خواب منظم اشاره کرد. مادران باید در طول روز ۷ تا ۸ ساعت خواب کامل داشته باشند و این زمان نباید در ساعاتی غیر از شب اتفاق بیفتد، خواب شبانه هرگز جایگزینی نخواهد داشت و تاثیر بسزایی در سلامت مادر و رشد جنین خواهد داشت. . سایر مراقبت های قبل و بعد از بارداری باید به سلامت دندان ها اشاره کرد. مطمئناً مادران در دوران بارداری نمی توانند اقدامات دندانپزشکی انجام دهند یا داروهای بیهوشی تزریق کنند. به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند قبل از بارداری سلامت دندان های خود را بررسی کنید تا دچار مشکلات ناگهانی نشوید. یکی از مهم ترین اصولی که باید در مراقبت های قبل از بارداری رعایت شود، ورزش است. داشتن یک برنامه ورزشی متعادل و کاربردی می تواند سلامت مادر و جنین را تضمین کند و احتمال بارداری را بسیار افزایش دهد. اگر بتوانید به طور منظم ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید، قطعا بارداری راحت تری خواهید داشت و می توانید زایمان سالم تری داشته باشید، زیرا تقویت بدن به ویژه تقویت عضلات مرکزی می تواند روند بارداری و زایمان را برای شما آسان تر کند. از دیگر مراقبت های قبل و بعد از بارداری این است که مادران نباید هیچ نوع تنباکوی مصرف کنند. البته سیگار نیز می تواند بر اسپرم تاثیر بگذارد و قدرت آن را کاهش دهد. لازم به ذکر است که هر نوع استرسی می تواند فشار روحی شدیدی ایجاد کند که می تواند بارداری را به تاخیر بیاندازد یا بارداری را با مشکل مواجه کند. روی مادر تاثیر می گذارد. کدام ویتامین ها برای مراقبت های قبل و بعد از بارداری مفید هستند؟ مراقبت های قبل از بارداری و مراقبت های بعد از بارداری. اگر برای مراقبت از بارداری به پزشکان و متخصصان مربوطه مراجعه کنید، در درجه اول سلامت مادر را در اولویت قرار می دهند. پزشکان همواره سعی در رفع کمبودهای جسمی مادر با استفاده از مکمل های دارویی و افزایش قدرت باروری دارند. باید بدانید که استفاده از آنتی اکسیدان ها باعث می شود که تخمک و اسپرم در برابر آسیب های مرتبط با آن مانند افزایش سن محافظت شود، مهم نیست که در چند سالگی قصد بارداری دارید، بهتر است آنتی اکسیدان ها را به طور مرتب در رژیم غذایی خود قرار دهید. ویتامین های B همگی برای بدن افراد ضروری هستند و کمبود آنها می تواند مشکلات جدی برای افراد ایجاد کند. غذاهایی که منبع غنی ویتامین B ب هستند آهن را در رژیم غذایی خود بگنجانید، به عنوان مثال از مصرف حبوبات، گوشت قرمز، گوشت سفید، لبنیات، تخم مرغ و حبوبات غافل نشوید. با مراجعه به متخصص زنان و انجام مراقبت های قبل از بارداری، حتما باید استفاده از مکمل های آهن را توصیه کنید. آنها به همه مردم توصیه می کنند. ممکن است مادر در دوران بارداری و بعد از آن دچار کم خونی شود، اما اگر قبل از بارداری از مکمل های آهن استفاده کرده باشد، هرگز دچار چنین عارضه ای نمی شود، البته می توانید با خوردن غذاهایی مانند سبزیجات، غلات، گوشت قرمز، مرغ و ماهی از آن پیشگیری کنید. . توجه داشته باشید که صبحانه نقش بسیار مهمی در تغذیه مادران دارد. ویتامین های اساسی مانند امگا 3، کلسیم، منیزیم، روی، اسید فولیک و انواع ویتامین های A، C و E نقش بسیار مهمی در روند بارداری مادران دارند. استفاده از این مکمل ها در مرحله اول قدرت باروری مادر را افزایش می دهد و در مرحله دوم بعد از تولد جنین می تواند سلامت مادر را تضمین کند. تمام مکمل های ذکر شده را باید با نظر پزشک و بر اساس زمان مشخص شده مصرف کنید. همچنین خوردن غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات می تواند فشار خون و سطح کلسترول شما را تنظیم کند. با خوردن غذاهای سالم مانند گوشت بوقلمون، گوشت بره، بادام و تمام مغزها، سلامتی شما تا پایان بارداری تضمین می شود و البته سلامتی شما برای مدت بسیار طولانی باقی می ماند و می توانید حتی پس از پایان بارداری نیز شرایط جسمانی ایده آلی داشته باشید. تولد جنین نکات مهم مراقبت های بعد از بارداری قبل و بعد از بارداری، مراقبت های بعد از بارداری به اندازه مراقبت های قبل از بارداری اهمیت دارد. باید با دقت بیشتری مراقب سلامتی خود باشید تا بدنتان بازیابی و به حالت اولیه بازگردد. اگر بعد از زایمان چندین بخیه در ناحیه شکم یا مجرای واژن دارید، بهتر است از این زخم ها مراقبت کنید تا دچار عفونت نشوید. برای ایمن بودن بخیه ها باید طبق دستور پزشک و تعداد دفعات مشخص شده ضدعفونی شوند و پانسمان ها را مرتب عوض کنید. با استفاده از روش های مناسب و مراقبت های اولیه، در مدت زمان بسیار کوتاهی بهبود پیدا می کنید. قطعا یکی از بزرگترین دغدغه های خانم ها بعد از پروسه بارداری، بازگشت سیستم فیزیکی به حالت اولیه است. در گام اول باید سلامت خود و کودکتان را در اولویت قرار دهید، به همین دلیل مادر باید قبل، حین و بعد از بارداری مراقب خودش باشد. در دوران بارداری مراقب رژیم غذایی خود باشید و به طور منظم از غذاهای مقوی و مقوی استفاده کنید. توجه داشته باشید که در دوران بارداری و قبل و بعد از آن باید از هر نوع غذای مضر و فست فود، انواع نوشیدنی ها پرهیز کنید. مانند نوشابه های گازدار و آنهایی که حاوی الکل هستند، آنها را کاملا ترک کنید. بسیاری از مادران بر این باورند که مصرف برخی از مواد غذایی مانند کاچی باعث تقویت قوای جسمانی مادر و تسریع روند بهبود زخم ها می شود، اما باید بدانید که کاچی یکی از غذاهای پرکالری و پرچرب است و نباید زیاد مصرف کرد. آی تی. یکی از خطراتی که ممکن است بعد از زایمان و بعد از دوران بارداری برای مادران ایجاد شود، بروز مشکلات گوارشی مانند یبوست است. یبوست قطعا می تواند فشار زیادی به مادر وارد کند، به همین دلیل برای کاهش احتمال یبوست باید از داروهای مختلف استفاده کرد یا از غذاهایی مانند روغن زیتون استفاده کرد و یا در صورت بروز چنین مواردی از قبل راه های درمان را پیدا کرد. پس از طی مراحل بارداری باید به مسائل مربوط به رحم و ناحیه واژن توجه ویژه ای داشته باشید، باید بدانید که ترشحات غیرطبیعی، ترشحات رنگی یا بدبو می تواند عامل بروز بیماری های مختلف باشد که این یک علامت هشدار دهنده است. در نظر گرفته شده است و باید در اسرع وقت به پزشک مربوطه مراجعه کنید. بهتر است بعد از بارداری از لباس های پلاستیکی و چسبنده استفاده نکنید، لباس های نخی و راحت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود و روند بهبودی شما را سرعت می بخشد. گاهی ممکن است مادران پس از پایان بارداری دچار کم خونی شوند که البته با عوارضی مانند ریزش مو، بی حالی، ضعف و سفتی خود را نشان خواهد داد. در صورت بروز هر یک از این علائم باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید و مصرف گوشت قرمز و جگر پخته را افزایش دهید و در صورت رفع نشدن چنین عارضه ای بهتر است با پزشک مشورت کنید. و مکمل های دارویی مانند قرص و شربت آهن را برای مصرف تهیه کنید. آیا می دانید یکی از خدمات خانم رزا بهاری مشاوره بارداری است؟ —————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— ————————————–

دیدگاهتان را بنویسید